onsdag 19 mars 2014

Mars hittills

Det har varit tyst på bloggen. Det beror på att jag har sysselsatt mej en hel del, men tyckt att det hade varit tråkiga saker att skriva om här. I alla fall enskillt... Men nu tänkte jag ta en liten genomgång på hur mars har varit hittills.


1. Malin skadade handen i skolan. Så det blev en halv dag väntandes på läkare på hvc och sjukis. Hon hade en spricka i fingret. :o( Jaa, egentligen var detta redan 27.2, men nästan mars...

2. Jag började månaden med SKÄRPNING. Väckning kl 06, upp o hoppa. Ett snabbt morgonmål och sen bar det av till gymmet. 4 gånger i veckan. No excuses.

3. Pressa, pressa. No pain - no gain heter det ju. Katthår på byxorna är bara stylish så inga kommentarer på detta tack!

4. Visa ord, detta borde man läsa varje morgon. Kanske en text för kylskåpsdörren...?


1. Hälsosam lunch. Mmmm...

2. Mina nya kompisar. Kalla, stela och svåra att värma upp. Men det tar sej. :oD

3. Shoppi shoppi med tjejerna förra lördags. Det var en bra dag. Hämtade hem en hel del kassar (mest sportkläder, det ni!!)...

4. Mera bra mat. Och gott.


1. Våren närmar sej. Om det inte snöar vill säga. Vi har ju fått njuta (?) av båda turvist. Får jag bestämma så räcker det med snö ock kyla nu. Vill.Ha.Vår.

2. Skärpt mej även med promenaderna. Slut på mesiga såna - nu ska det traskas ordentligt. Bara Bässbanan (där vi mestadels går) skulle torka upp och inte vara så jävligt lerig. Jobbigt att duscha hund efter varje prommis. Blir ju som ett extra träningspass. Puuh.

3. Skönt att köra iväg på morgonen när det ser ut så här. Vacker soluppgång. Och LJUST. 

4. Nya doijjor... Upprepar mej själv: Vill.Ha.Vår.

Jaha, så har mars varit hittills för mej. Nya vindar alltså. Motion, skärpning med det jag skyfflar in i munnen, lite nya rutiner och jag mår sååå mycket bättre. Detta ska jag verkligen fortsätta med. Och cigarretterna har jag bytt ut till e-cigarett för över en månad sedan. JEEEEE!

Sen har ju Malin fyllt år - 11. Kalaset var i söndags och jag tog inga som helst bilder? Hur kan man missa att ta kalas bilder? Nåja, barnkalaset är i morgon kväll, så därifrån kanske jag får nån bild. Eftersom det är kalas imoron betyder det en massa förberedelser ikväll. Handla godis i mängder, städa lite, plocka och fixa.

Nu, en stund jobb till. Ha det bra!

2 kommentarer:

  1. Du har full fräs Micki :) You go girl! Tarrtuta vähän treeiintoa minuunkin :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. *Skickar en dos träningsiver* PUFF. :D

      Radera