lördag 9 juni 2012

Öööö... Tips?

Jag har exakt en sådan kaffemugg som det är bild på ovan. Den har ett lock som är gjort av silikon. Jag brukar ta kaffe med i bilen på vägen till jobbet ibland. Mitt problem har varit följande:

Jag brukar (naturligtvis) sminka mej innan jag far på jobb. Det innefattar också någotslags läppmojs. Tex glans, balsam eller stift. Anyway. Det fastnar och kladdar av sej på silikonlocket. Nååh, det gör inte så mycket då, MEN. När man tvättar muggjääveln så kommer locket ut ur diskmaskinen med lika mycket läppmojs på sej som det hade när man la in det. Suck. Ok, då gnuggar jag, gnider och krafsar. Efter en god stund har jag fått det bortskrapat (?). Note to self: drick ditt jävla morronkaffe UTAN läppmojs. Nästa morgon har jag naturligtvis glömt det igen...

Lösning: ta ögonmakeup remover för vattenfast (daaah...) smink på en vaddrondell och putsa bort läppmojset utan svett och tårar på nolltid, lägg locket i diskmaskinen. Klart. Och alla är glada.

Faan vad jag är stolt över mej själv när jag just kom på detta.


Nu önskar jag er alla en riktigt fiffig lördagkväll. Jag väntar på att den hemgjorda glassen skall bli klar i frysen... :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar