måndag 28 september 2015

Höstigt veckoslut

Vilken skön helg vi har fått ha.


Fredagkvällen sitter vi alltid som spikade framför TV:n och tittar på Vain Elämää och sedan på Posse via Katsomo eftersom dom sänds tillika. Någon korkskalle som inte tänker efter.. Morr. Tur så lever vi i teknikens värld så det löser sej ändå.. :)


På lördagen åkte vi ner till Hangö och åt laxsoppa på På Kroken. Vi satt ute i solen efersom vi hade favoritvovven med oss. Sedan gick vi en liten runda med Roxy och snusade på alla nya lukter. På kvällen fick vi besök av mommo o mofa.

omnomnom

På söndagen var vi till Perniön Kebab på lunch med svärmor och åt oss stinna på pizza, kebab, sallader, franskis och gräddpotatis. Burrp. Och gott var det!



fint till hunden

KRISTALL-glas 

Efter det körde vi till Muurla och svängde in till Muurla-affären för att titta lite och dricka en kopp kaffe. Köpte dessutom årets första julklapp. Hehe...



Bra helg. :o)

Och måndagen visar sej vara just en sån dag som måndag skall vara. Jag var väldigt trög att vakna och stiga upp imorse så det resulterar ju i BRÅTTOM. D.v.s inget morgonmål hemma, åt en skyr på jobbet och drack en kopp kaffe. Inget fel i det.

har ju snygga naglar i alla fall...


När jag klickade upp jobbkalendern bara för att, såg jag att jag hade skrivit in Tandläkare kl 10.15 IDAG?? Nähhä tänkte jag, det är ju imorgon. Klockan var 09.40 just då.. Kollade lappen jag fick av tandläkaren och FLÖG upp från stolen. Jag måste till tandläkaren NUUU. (Jag i Ekenäs, tandläkaren i Pojo. Halvtimme tid). 

Hann i god tid, glädjades åt att jag har bara 3 hål att lappa. Dessutom små hål så inget större projekt. Så ropade hon in mej, lade mej i stolen och fick genast veta att det måste bedövas. Kort nål? frågade tandskötaren. Nej, LÅNG, svarade tandläkaren. Glup. Men kiva, tänkte jag. Fyy faan.

Nåh, jag blev bedövad, hon började borra i min tand. Plötsligt säger hon att tanden bredvid är lite lös. Whaat? Nåneej, tänkte jag. Då togs det en röntgenbild (jei) och på den visar det att det är en stor jälva inflammation UNDER tanden, i käken liksom. Justså. Två alternativ: dra ut tanden (NEEEJ) eller rotfyllning (= flere jävla beök, långa bedövningsnålar o skit). Ni kan säkert gissa vilket det blev? Fleeere besööök. Tandläkaren ,eddelade glatt att hon inte tänker släppa mej ännu. Då kontrade jag med att jag börjar bitas, sparkas och skrika så att hon inte vill ha mej där mera... ;P

Klockan två. TVÅ. Åt jag min lunch. Bara lite hungrig. Då först hade bedövningen släppt.

Hoppas er måndag var bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar